Headerbild

Uppstartsmöte - vad sades?

2025-09-29 i Allmänt

Prenumerera via:

RSS

Klubben saknar nio nyckelpersoner för att driva verksamheten

I går var det uppstartsmöte för att kicka igång den nya säsongen. 18 personer kom och representerade runt 10% av klubbens åkare. Nio nyckelpositioner behöver fyllas inom två veckor för att vi ska klara av årets aktiviteter.

Ekonomi och engagemang var huvudagendan för gårdagens möte. Klubbens ekonomi behöver bli bättre, vår budget går precis ihop för säsongen. För att kunna klara vår budget behöver vi fler som kliver fram och tar ansvar för olika aktiviteter.

Vi har beslutat att ha 2-3 ansvariga som leder årets aktiviteter som disco, läger, tävlingar och shower. Tanken är att de tar fram rutiner och styr upp klubbens evenemang.

Klubben har runt 500 arbetspass att fylla under året. För att göra det kommer de föräldrar som inte är ansvariga för årets aktiviteter att anmäla sig till de evenemang som passar kalendrarna.

Styrelsen har i år beslutat att föräldrar engagerar sig efter hur många ispass åkaren har. Åker ditt barn en gång i veckan ska du vara med på ett pass per säsong, åker ditt barn två gånger är du med på två pass etc.

Klubben kommer även att följa upp hur många evenemang varje förälder har varit med på eftersom vi har svårt att fylla alla arbetspass och vill ha en rättvis fördelning.

Vill du ta en ledande roll i klubben? Hör av dig till borlangekk@gmail.com

Aktivitetsgrupp

Görav ad?

Status

Tävling

Planera tävlingar, en den 6 december och en den 21-22 mars

Ok

Cafeteria

Planera upp cafeterians arbete, göra inköp och kommunicera med de som ska arbeta

Ok!

Show

Planera årets show med huvudtränare och övriga. Bemanna och göra inköp.

Ok!

Sponsring, kommunikation och marknadsföring

Hitta sponsorer och bidrag för att nå budget, hitta sätt att marknadsföra klibben och stötta vid kommunikation.

Saknas en person!

Försäljning och lotteri

Planera klubbens försäljningar, klubbjobb och lotteri.

Saknas 2 personer!

Läger, disco och trivsel

Planera och göra inköp för klubbens läger, disco och andra trivselarrangemang.

Saknas 2 personer!

Administration & slipning

Styre upp och kommunicera med slipare, hantera administration och tekniska system.

Ska bekräftas

NY: Värdegrundsgrupp

Ta fram ett program för värdegrunden tillsammans med SISU.

Saknas 3 personer!


Materialet som presenterades på mötet hittar ni här.

Adress

Falu Konståkningsklubb eller Borlänge Konståkningsklubb C/o Johanna Flood, Gymnasiegatan 16, 78440 Borlänge

Kontakt

E-post till styrelsen: borlangekk@gmail.com E-post till tränare: tranareborlangekk@gmail.com

Drivs med KlubbenOnline

Logga in

Vill du prova konståkning?

Är du redan åkare?

Vi sponsrar Borlänge konståkningsklubb!

Vi sponsrar Falu konståkningsklubb!